Exposición Imatges matemàtiques en los estudios de IMT

29 abril, 2019

(Trobareu l’entrada en català més avall.)

A principios del mes de abril se inauguró la exposición Imatges matemàtiques en la sede de los estudios de Informática, Multimedia y Telecomunicación de la UOC, en el 22@. El profesor de multimedia, Antoni Marin, fue el responsable de presentar la exposición y de realizar un pequeño tour explicando algunas de las imágenes expuestas.

La exposición Imatges matemàtiques es un trabajo colectivo de los estudiantes y docentes del Grado en Multimedia. Se presentó al Visa Off de Perpinán, en septiembre de 2015. Es la tercera exposición que presenta el mismo grupo de trabajo. En 2012 se presentó en Perpiñán también el trabajo Mirades y, en 2013, la exposición Finestres a l’espai buit , que obtuvo una mención especial por parte del jurado.

La finalidad de estas acciones era, por un lado, motivar y apoyar un trabajo participativo pro parte de los estudiantes que fuera más allá de las actividades en las aulas. Por otro lado, también se quiso dar visibilidad y protagonismo a los estudiantes en diferentes ámbitos.

Las tres exposiciones se han ido exponiendo en una cuarentena de sitios como sedes propias de la UOC, bibliotecas, salas de exposición como la casa Elizalde o el Centre Octubre de Cultura Contemporània de València. En muchos casos, se ha aprovechado la exposición para llevar a cabo diferentes seminarios.

Imatges matemàtiques surge de la propuesta a los participantes de crear una fotografía que sea la expresión de la noción matemática o física. Es un tema relativamente común en fotografía que se escogió para experimentar la fotografía de forma lúdica con la imagen.

Exposició Imatges matemàtiques als estudis IMT

A principi del mes d’abril es va inaugurar l’exposició Imatges matemàtiques a la seu dels estudis d’Infomàtica, Multimèdia i Telecomunicacions de la UOC, al 22@. El professor de multimèdia, Antoni Marin, va ser el responsable de presentar l’exposició i de realitzar un petit tour explicant algunes de les imatges exposades.

L’exposició Imatges matemàtiques és un treball col·lectiu d’estudiants i docents del Grau en Multimèdia. Es va presentar al Visa Off de Perpinyà el setembre del 2015. Es la tercera exposició que presentava el mateix grup de treball. El 2012 es va dur a terme el treball Mirades i el 2013 el de Finestres a l’espai buit que va obtenir una menció per part del jurat.

La finalitat d’aquestes accions era d’una banda motivar i donar peu a un treball participatiu per part dels estudiants que anés més enllà de l’activitat a les aules, i de l’altra donar visibilitat als estudis en diferents àmbits.

El professor Antoni Marin fent cinc cèntims de l’exposicio Imatges matemàtiques als estudis d’IMT de la UOC

Les tres col·leccions s’han anat exposant en una quarantena de llocs com ara seus pròpies de la UOC, biblioteques i sales d’exposicions com la casa Elizalde o el Centre Octubre de Cultura Contemporània de València)¡. En molts casos s’han dut a terme també seminaris en els llocs d’exposició.

Imatges matemàtiques sorgeix de la proposta als participants de crear una fotografia que sigui l’expressió d’una noció matemàtica o física. És un tema relativament comú en fotografia que es va agafar per donar peu a experimentar d’una forma lúdica amb la imatge.

Periodista i redactor.